Bibliotek 2.0: Deltagarkultur i förändring (bok)

The Swedish language edition of the book (originally written in Swedish and Finnish) of Library 2.0 - A new participatory context research group is available at the bookshop near you.

Bibliotek 2.0: Deltagarkultur i förändring

 

Av Gunilla Widén-Wulff, Kim Holmberg, Isto Huvila, Maria Kronqvist-Berg och Outi Nivakoski

 

Vad är bibliotek 2.0? Är det frågan om ett fenomen, en utveckling, ett annorlunda bibliotek, en trend eller bara ett modeord? Boken gör en djupdykning i begreppet eller fenomenet bibliotek 2.0. Den handlar om den utveckling som hela tiden pågår på olika plan; vår förändrade nätverksmiljö, webben, nya innovationer, nya förväntningar, nytt beteende och hur denna förändring påverkar bibliotekets verksamhet. Bokens författare är alla forskare inom forskningsprojektet Bibliotek 2.0 vid Åbo Akademi och använder sig i sin genomgång av sju faktorer; interaktion, deltagande, användare, bibliotek och bibliotekstjänster, Web 2.0 och socialisering. Boken begränsar och knyter samman fenomenet och erbjuder också en plattform för diskussionen om den framtida utvecklingen av bibliotek 2.0 och dess betydelse för biblioteken och biblioteksanställda. Boken ingår i serien om Biblioteksutveckling som ges ut i samarbete med Svensk Biblioteksförening.

 

Publicerat av BTJ Sverige.

 

(från http://www.btj.se/?id=7169)

Archaeology and Archaeological Information in the Digital Society shows how the digitization of archaeological information, tools and workflows, and their interplay with both old and new non-digital practices throughout the archaeological information process, affect the outcomes of archaeological work, and in the end, our general understanding of the human past.

Read more

Taking Health Information Behaviour into Account: implications of a neglected element for success- ful implementation of consumer health technologies on older adults (HIBA) is an Academy of Finland funded research project at Åbo Akademi University.

Read more

Sheds new light on the potential of extra-academic knowledge-making as a contribution in formations of knowledge throughout society, explores extra-academic knowledge as a useful resource in academy, policy development, evidence based practices, and innovation, and focuses on the informational dimensions, stemming from and grounded in an informationscience perspective, which provides the means to address practical information-related issues throughout knowledge-making processes.

Read more