e-Learning virtuaalimaailma Second Lifessa - kokemuksia ja mahdollisuuksia

(in english: e-Learning in virtual world Second Life - experiences and possibilities) Kim Holmberg ja Isto Huvila, Åbo Akademi Second Life on kolmiulotteinen synteettinen maailma, joka on saanut valtavasti huomiota oman toimivan taloutensa sekä eri organisaatioille tarjoamiensa mahdollisuuksien takia. Åbo Akademin tutkijat Holmberg ja Huvila ovat sekä tutkineet Second Lifea ja käyttäneet sitä opetuksessaan. Esitelmän aikana he kertovat kokemuksistaan ja paljastavat mitä mahdollisuuksia he näkevät Second Lifessa. VTM Kim Holmberg ja VTT Isto Huvila työskentelevät päätoimisesti tutkijoina ja opettajina Åbo Akademissa informaatiotutkimuksen oppiaineessa. Holmbergin tutkii ja opettaa hyperlinkki analyysiä, webometriikkaa, internetin ilmiöitä ja virtuaaliympäristöjä. Huvilan tutkimustyön ja opetuksen painopisteitä ovat tiedonhallinta, informaatiotyö, tiedon organisointi ja virtuaaliympäristöt. Holmberg ja Huvila ovat käyttäneet Second Life -virtuaalimaailmaa opetuksessa sekä tehneet aiheeseen liittyvää tutkimusta vuodesta 2006 lähtien. From http://www.eoppimiskeskus.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=3...
eventstart: 
Wed, 10/31/2007 - 12:30

Archaeology and Archaeological Information in the Digital Society shows how the digitization of archaeological information, tools and workflows, and their interplay with both old and new non-digital practices throughout the archaeological information process, affect the outcomes of archaeological work, and in the end, our general understanding of the human past.

Read more

Taking Health Information Behaviour into Account: implications of a neglected element for success- ful implementation of consumer health technologies on older adults (HIBA) is an Academy of Finland funded research project at Åbo Akademi University.

Read more

Sheds new light on the potential of extra-academic knowledge-making as a contribution in formations of knowledge throughout society, explores extra-academic knowledge as a useful resource in academy, policy development, evidence based practices, and innovation, and focuses on the informational dimensions, stemming from and grounded in an informationscience perspective, which provides the means to address practical information-related issues throughout knowledge-making processes.

Read more