Oppiminen Second Lifessa

Tässä iltapäivän työpajassa tulemme syventymään Second Life virtuaalimaailman mahdollisuuksiin opetuskäytössä. Tulemme yhdessä tutustumaan virtuaalitilojen merkitykseen opetuksessa sekä visualisoinnin ja dramatisoinnin mahdollisuuksiin Second Lifen tarjoaman voimakkaan läsnäolon tunteen tehostamana. Työpajan aikana käymme myös läpi mitä opetustoiminnan käynnistämiseksi Second Lifessa tarvitaan ja mistä kannattaa lähteä liikkeelle. Osallistujat saavat näin konkreettisia työkaluja ja taitoja oman opetustoimintansa aloittamiseksi Second Lifen virtuaalisessa maailmassa.

 

Lisätietoa: http://www.hameenkesayliopisto.fi/itk/documents/SecondLife_eOppimiskeskus.pdf

eventstart: 
Wed, 04/22/2009 - 14:00

Archaeology and Archaeological Information in the Digital Society shows how the digitization of archaeological information, tools and workflows, and their interplay with both old and new non-digital practices throughout the archaeological information process, affect the outcomes of archaeological work, and in the end, our general understanding of the human past.

Read more

Taking Health Information Behaviour into Account: implications of a neglected element for success- ful implementation of consumer health technologies on older adults (HIBA) is an Academy of Finland funded research project at Åbo Akademi University.

Read more

Sheds new light on the potential of extra-academic knowledge-making as a contribution in formations of knowledge throughout society, explores extra-academic knowledge as a useful resource in academy, policy development, evidence based practices, and innovation, and focuses on the informational dimensions, stemming from and grounded in an informationscience perspective, which provides the means to address practical information-related issues throughout knowledge-making processes.

Read more