Second Life Workshop @ ITK

A workshop together with Kim Holmberg at ITK'08 Conference in Hämeenlinna on April 16 2008. Osallistu työpajaan ja ota Second Life haltuusi! Työpajassa tutustutaan esimerkkien avulla Second Lifen tarjoamiin mahdollisuuksiin opetuksessa ja koulutuksessa ja pohditaan yhdessä uusia opetuksellisia käytäntöjä elämyksellisyyden, läsnäolon ja visualisoinnin sekä dramatisoinnin näkökulmista. Päivän aikana työstetään työpajan vetäjien ja osallistujien kokemusten pohjalta erilaisia tapoja käyttää Second Lifea tehokkaana oppimisympäristönä erityyppisissä koulutustilanteissa ja osana eri alojen opetustoimintaa. Työpajassa ei harjoitella Second Lifen peruskäyttöä. Osallistujilta toivotaan siksi perustietoja Second Lifesta (mikä Second Life on), mutta keneltäkään ei edellytetä sen laajempaa virtuaalimaailmojen käyttökokemusta. Ohjelma 10.00 Alustava luento Second Lifesta ja virtuaalisen kolmiulotteisen maailman tuomista mahdollisuuksista kouluttamisessa ja oppimisessa. 10.30 Teema 1: Virtuaalitilat ja elämyksellisyys oppimisessa. Esitellään session teema jonka jälkeen teeman tarjoamia mahdollisuuksia pohditaan ryhmissä. 12.00 Lounas (omakustanteinen) 13.00 Teema 2: Läsnäolon tunne Second Lifessa. Esitellään session teema jonka jälkeen teeman tarjoamia mahdollisuuksia pohditaan ryhmissä. 14.30 Tauko 14.50 Teema 3: Mahdollisuudet visualisointiin ja dramatisointiin. Esitellään session teema jonka jälkeen teeman tarjoamia mahdollisuuksia pohditaan ryhmissä. 16.20 – 17.00 Keskustelua ja yhteenveto Ilmoittautuminen http://www.hameenkesayliopisto.fi/itk Lisätietoa http://www.hameenkesayliopisto.fi/itk/documents/SecondLife_001.pdf http://www.hameenkesayliopisto.fi/itk/

Archaeology and Archaeological Information in the Digital Society shows how the digitization of archaeological information, tools and workflows, and their interplay with both old and new non-digital practices throughout the archaeological information process, affect the outcomes of archaeological work, and in the end, our general understanding of the human past.

Read more

Taking Health Information Behaviour into Account: implications of a neglected element for success- ful implementation of consumer health technologies on older adults (HIBA) is an Academy of Finland funded research project at Åbo Akademi University.

Read more

Sheds new light on the potential of extra-academic knowledge-making as a contribution in formations of knowledge throughout society, explores extra-academic knowledge as a useful resource in academy, policy development, evidence based practices, and innovation, and focuses on the informational dimensions, stemming from and grounded in an informationscience perspective, which provides the means to address practical information-related issues throughout knowledge-making processes.

Read more